חינוך במוזיאון

חינוך במוזיאון2022-12-29T18:25:03+02:00

תכנית בנות מצווה – בית אהרנסון, מוזיאון ניל"י

יצירת הכרות מעמיקה עם המקום ותכניו כחלק חשוב במורשת הציונית המתחדשת בארץ ישראל. העלאה על נס של ערכים מרכזיים כ: גבורה, הקרבה, מסירות, ערבות, הדדית דרך סיפורם יוצא הדופן של חברי ניל"י ששמו נפשם בכפם למען קידום רעיונותיהם. הארת דגשים בסיפור ניל"י בהקשר ההיסטורי. יצירת הזדהות עם נושא האחריות האישית כמרכיב המבדיל בין ילד לבוגר.

עבודות חקר על מחתרת ניל"י, התקופה ואנשיה

התלמידים שיבקרו במוזיאון ישמעו את סיפור מחתרת ניל"י ומשפחת אהרנסון ויספגו את האווירה של המקום. בסיום הביקור יקבלו התלמידים המעוניינים חוברת עזר המתאימה לעבודת החקר. התלמידים יבחרו לעצמם את הנושא הספציפי אותו ירצו לחקור ולאחר ההכנה שיעשו יוכלו בתאום מראש להגיע למוזיאון לפגישת הדרכה והכוונה אישית כשהארכיון הממוחשב וספריית המוזיאון עומדים לעיונם.

פרויקט נאמני השימור בשיתוף ארכיון מוזיאון ניל"י בשנת הלימודים תשע"ו, מיזם תיעוד חזותי

נאמני השימור בבית ספר ניל"י, בהדרכת המורה יעל צורן, שיתפו פעולה עם ארכיון מוזיאון ניל"י בשנת ה-100 לציון הקמת מחתרת ניל"י. הפעילות המשותפת התקיימה במסגרת תכנית ''אמץ אתר'' המשלבת רבדים של מחקר, עשייה, כתיבה וביטוי עצמי של התלמידים, במטרה לקרב את תלמידי בתי הספר למורשת הישוב שבו הם חיים.

שיתוף פעולה עם החווה החקלאית "ערוגות רבקה אהרנסון"

החווה החקלאית "ערוגות רבקה", על שם רבקה אהרנסון, מקיימת קשר עקבי והדוק עם המוזיאון. במהלך שנת הלימודים תשע"ו בא שיתוף הפעולה לידי ביטוי במגוון היבטים אשר תואמים את המטרות החינוכיות של החווה החקלאית ומהווים מנוף להגשמתן.

שיתוף פעולה עם בית ספר ניל"י

במסגרת הנושא "הישוב שלי" למדו תלמידי שכבת כיתות ד’ בבית ספר ניל"י על מחתרת ניל"י. התלמידים קראו פרקים נבחרים מהספר ''שרה גבורת ניל"י'' מאת הסופרת דבורה עומר. התלמידים בחרו קטעים מתוך הספר, ציירו ואיירו בהתאמה לשורות שנבחרו. עבודות התלמידים המתארות את פרקי הספר, מהוות חלק מהסביבה הלימודית באולם בבית אהרנסון.

קיר אם החיטה, לזכרו של אהרן אהרנסון

לקראת שנת המאה להקמת מחתרת ניל"י ולזכרו של אהרן אהרנסון, מגלה "אם החיטה", הכינו תלמידים מזכרון יעקב, הלומדים במגוון בתי ספר, ממלכתיים, ממלכתיים- דתיים, חינוך מיוחד ,יסודיים ותיכון, אריחים בנושא החיטה. אריחים אלו צורפו כולם יחד ומרכיבים יצירת אומנות אשר קמה בכניסה לבית אהרנסון.

עבור למעלה